Terug
Gepubliceerd op 23/09/2025

Besluit  College van Burgemeester en Schepenen

ma 15/09/2025 - 08:30

Tijdelijk verkeersreglement en inname openbaar domein: Hullekensstraat 36- afgesloten voor doorgaand verkeer

Aanwezig: Filip Christiaens, Peter Draulans, Louis Notte, Griet Embo, Schepenen
Jef Van den Heede, Algemeen directeur - waarnemend
Afwezig: Pieter Vanderheyden, Burgemeester
Bevoegdheid

Het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017, inzonderheid artikel 56 betreffende de bevoegdheden van het college van burgemeester en schepenen.

Juridisch kader

De wet betreffende de politie over het wegverkeer van 16.3.1968.

Het algemeen reglement op de politie van het wegverkeer en van het gebruik van de openbare weg (KB van 1.12.1975).

Het Ministerieel besluit van 11 oktober 1976 waarbij de minimum afmetingen en de bijzondere plaatsingsvoorwaarden van de verkeerstekens worden bepaald.

Motivering

Op het CBS van 02/09 werd de aanvraag goedgekerud: Hullekensstraat thv 36 afgesloten voor doorgaand verkeer, omleiding is voorzien, dit voor grondwerken aan een nieuwbouwwoning. Fietsers en voetgangers hebben een veilige doorgang. De aanvrager vraagt een verlenging tot 19/09 aangezien de werf later is opgestart.

Artikel 1. Tussen 15/09/2025 en 19/09/2025 is de Hullekensstraat thv 36 afgesloten voor doorgaand verkeer, omleiding is voorzien, dit voor grondwerken aan een nieuwbouwwoning. Fietsers en voetgangers hebben een veilige doorgang. 

Art. 2. De aannemer houdt rekening met de boombescherming beschreven in de signalisatievergunning:
- Binnen een straal van 1.5m buiten de kroonprojectie van een boom mag niet gewerkt worden;
- Indien de aannemer tijdens de graafwerken stoot op wortels met een diameter groter dan 2cm, moet handmatig verder gegraven worden.

Art. 3. De aanvrager verstuurt een bewonersbrief (met signalisatieplan) voor de aanvang van de werken naar al de bewoners van de Hullekensstraat. 

Art. 4. De aannemer plaats op donderdag vóór 6 uur alle huisvuil van het afgesloten gedeelte op een bereikbare, reglementaire plaats voor de ophaaldienst. 

Art. 5. De omwonenden geraken te allen tijde met de auto aan hun woning.

Art. 6. De start van de werken wordt 3 dagen ervoor doorgegeven aan de dienst grondzaken, grondzaken@sint-martens-latem.be. 

Art. 7. De aanvrager staat in voor het plaatsen van de signalisatie.

Art. 8. De aannemer wordt ertoe gehouden om uiterlijk op vrijdag 19 september alle materialen en signalisatie die verband houden met de uitvoering van de werken op te ruimen. Er wordt geen verlenging van de uitvoeringstermijn toegestaan; dit houdt in dat deze goedkeuring niet kan worden verlengd.

Art. 9. De signalisatievergunning als bijlage maakt integraal deel uit van dit besluit en wordt mede goedgekeurd.

Art. 10. De inbreuken op deze verordening zullen, afhankelijk van hun aard, gestraft worden met politiestraffen of administratieve boetes conform het GAS-reglement.

Art. 11. Dit tijdelijk verkeersreglement is geldig binnen de periode gedefinieerd in artikel 1. Het treedt in werking op moment van plaatsing van de signalisatie en eindigt op moment van verwijdering van de signalisatie.

Art. 12. Onderhavig besluit wordt gestuurd naar
- de lokale wijkpost politiezone Schelde-Leie;
- de provinciale GAS-ambtenaar;
- de afvalintercommunale IVM; 
- de hulpverleningszone Brandweerzone Centrum